Windrose is a big, complex game with a lot of potential for additional features and gameplay systems. We believe that the Early Access version is a solid foundation, and the best way to build upon it is to let the players embark on this adventure and see what else they want to experience in the game.
We believe it will take from 1,5 to 2,5 years to reach the full release version.
Windrose is a fully playable survival adventure with optional co-op. Depending on various factors, the main story will take around 50-70 hours to complete, but this may vary depending on the playstyle. In terms of content and features, Early Access version contains 3 biomes (with unique main and side quests, crafting recipes, enemies and bosses) scattered across ~30 procedurally generated islands with over 90 hand crafted points of interest, 3 playable ships, naval combat with boarding actions, fully functional building system with several distinctive building styles, crafting and upgrading, character progression with stats and talents, armor, weapon and equipment combinations, Tortuga town, factions and their quests, as well as basic reputation systems and NPC workers.
We will collect feedback via our official Discord, Steam discussions, in-game reporting tool and surveys. While we do have a general plan of the future biomes, bosses and story arcs, player feedback will be crucial to determine what content and aspects of the game we need to focus on. We are determined to listen carefully and work hard to make this journey exciting for everyone.