Wolcen: Lords of Mayhem
You are one of the three "Children of Heimlock". Rescued as a child by the infamous Grand Inquisitor Heimlock, you have grown under his tutelage into a proud member of the Republican Army of the Purifiers: a force of perfect soldiers that exists to seek out and destroy the supernatural and the profane.
Recently, a mysterious Republican fortress, lost among the northern deserts of the Red Wastes, was infiltrated for reasons unknown by a heretical group known as The Brotherhood of Dawn. In retaliation, the Republic has ordered an attack on all known Brotherhood strongholds.
Under the command of Grand Inquisitor Heimlock himself, troops have been deployed near the city-state of Stormfall to purify a camp of Brothers. At his request, the Children of Heimlock have joined the Grand Inquisitor for this operation. You, alongside your adoptive brother and sister, Edric and Valeria, are about to embark on a journey that will challenge everything you know...
In Wolcen, there are no set classes: only your weapons determine the skills you can use. Wield a wide array of weapons and abilities and find your own playstyle.
The two primary resources, Rage and Willpower, fuel different abilities and will push and pull against each other as you spend them. Managing, or even harnessing, their conflict is key to survival.
Wolcen’s active skills level up as you use them. Gain skill points and spend them on powerful modifiers that grant buffs, add extra utility, or even change the skill’s mechanics entirely. Freely reassign points at any time, and choose your damage type at no cost, to fully explore the possibilities.
Forge your own path through the 21 sub-class segments in the Gate of Fates skill tree to mould your passive skillset to your playstyle or discover entirely new ways of playing.
The denizens of Wolcen are as deadly as they are aggressive. Pay attention to your enemy, study their movements, watch out for area of effect markers, and avoid lethal attacks with your dodge-roll ability.
Cryengine technology allows Wolcen to boast beautiful and immersive environments, and highly detailed armour and weapons. All accompanied by eight hours of epic orchestral music.