What is WRATH?
WRATH: Aeon of Ruin is a hardcore first-person shooter, developed in the original Quake Engine, by a Team of Dedicated Quake Scene veterans.
The vision of WRATH was conceived years ago by Jeremiah "KillPixel" Fox. The development was then continued by Slipgate Ironworks, alongside KillPixel as the Creative Lead on the project.
The Quake Engine is robust, open source and perfectly suited for a title like this.
While it does present a range of challenges, compared to working with a modern engine, the team behind WRATH are veterans of the Quake mapping scene, and know the engine better than most. It also brings a certain element of authenticity to the game, just like Ion Maiden (Using the Build Engine).
Once adrift upon the Ageless Sea, you now find yourself on the shores of a dying world.
From the consuming darkness emerges a figure cloaked in white, the Shepherd of Wayward Souls, who burdens you with the task of hunting down the remaining Guardians of the Old World. You must journey into the vast gloom to explore ancient ruins, discover forgotten secrets and battle the horrors that lurk within.
There are a lot of mysteries to uncover in WRATH, which you'll have to experience for yourself!
The game has 3 unique Hub worlds, each with 5 levels, several Bosses, 15+ enemies, 9 weapons, and 10 artifacts. We estimate most players will need 15-20 hours to complete the game on medium difficulty.
Despite our initial plan to include multiplayer in WRATH, after careful consideration, we have decided to cut it from the game.
WRATH is a tough, but not unfair game. You'll constantly be tested and challenged throughout the experience, while having to adapt to new situations at every corner.
WRATH is developed using the Open Source (GPL), Quake Engine, using Darkplaces, which makes it possible for anyone to commercially exploit the engine, as long as the source-code is released alongside the game. It shares nothing else with Quake.