The game is available on PC (Windows) and is compatible with VR devices such as HTC Vive/Pro, Oculus Rift/Rift S, and Valve Index (tested with Oculus Rift/Rift S). There are two modes: a single-player mode in which you can play against an AI opponent with two difficulty levels, featuring a ranking and achievements system, and a multiplayer mode which includes a ranking and achievements system based on the Elo rating. Steam/Epic players can invite friends to join battleship combats and use an in-game chat.
We currently anticipate that XR22-SEAGUARD will be in Early Access for roughly four to five months. Throughout this Early Access phase, we will persist in enhancing the game and incorporating new features based on our players' feedback. Additionally, we will update the game to Unreal Engine 5.
Yes, the price of XR22-SEAGUARD will change when it leaves Early Access. We plan to add an additional amount to the price due to the new features and content we will be adding to the game. We believe that the added value justifies the increase in price.
Your progress in XR22-SEAGUARD will be saved during updates, but it is important to note that there is no relation between the progress in single-player mode and multiplayer mode. This means that when you access the multiplayer version of the game, your ranking and achievements will start from the beginning. The rating system in multiplayer mode is based on the Elo Rating system, which means that your skill level and rating will be determined by your performance in multiplayer matches. However, any progress that you make in single-player mode or in multiplayer mode will be saved and carried over to future updates.