ZZT!
ZZT is an action/adventure game based on object-oriented programming. The game requires fast reflexes and deep planning. A game editor is included so you can create your own game worlds. You can also control objects using the built in programming language.
ZZT is an action/adventure game based on object-oriented programming. To complete Town of ZZT, you must master 43 game boards filled with creatures and ingenious puzzles. The game is very challenging and requires a good amount of brain power as well as fast reflexes.
ZZT includes a game editor so you can create your own game worlds using a set of ready made objects. You can also write small programs to control objects using the built in ZZT-OOP programming language.