As Far As The Eye
Embark on an exciting journey. Build a mobile village and travel with your tribe toward the center of the world, called The Eye. This roguelike turn-based resource-management game is made of procedural situations, natural events, skill-trees and hard choices.
Wake up, swell up and get up, Sigh. It is time to bring back to me the Pupils scattered throughout the world and to guide them. Do not worry, they will recognize you as soon as they feel your breath on their faces, as soon as they see their woolen clothes spinning, they will understand because they are waiting for you. Caress their feet, carry their bodies, lift their spirit and instill hope and perseverance in them.
Do not skimp on the gusts that will make them realize that the road is long and that it must continue, always, As Far As I.
You play as the wind guiding the Pupils, a tribe that must reach the center of the world. You’ll have to manage their resources, their buildings, and their lives. Help them grow wiser through agriculture, crafting, scientific and mystical research before the world is submerged. Be careful though, you have to manage your tribe perfectly and make sure they’re not starving or taken by surprise by the waters.
The game is a nomadic turn-based city builder. Begin a procedurally generated journey and survive halt after halt, as far as the Eye.