Football Manager 2021
The manager is the beating heart of every football club. In Football Manager 2021, dynamic, true-to-life management experiences deliver football authenticity like no other game can. You are empowered like never before to develop your managerial prowess and reach elite status.
Choose the club and the challenge that best suits your ambitions and then work with your club’s hierarchy to ensure you meet theirs… or face the consequences. There are more than 2,000 playable clubs from 50+ top footballing nations to start your journey. It’s over to you, boss.
Craft tactical strategies, formations and styles of play for every occasion to maximise your club’s chances of winning football matches and getting those three points. Fast-track your success with popular presets from the real world of football or customise your own playing style.
Immerse yourself in the spectacle of Matchday and revel in the glory of management as your planning pays off on the pitch before your very eyes. You can almost taste the victory. It’s over to you, boss.
Communicating with your players and the media has never been more purposeful or realistic. Gestures enable you to express yourself fully and convey your point clearly, while Quick Chats improve those short, informal conversations which are part of day-to-day life as a manager. In FM21, others will feel the impact of your words and know the sort of manager you are.
Every fixture is a true spectacle with our best-looking match engine ever. You’ll receive analysis and advice in the pre-match build-up and those data additions combine with our remodelled match UI to bring you closer to the action.
FM21 boasts a raft of AI changes across every area of the pitch. Players make faster and more nuanced decisions, enabling better defensive and goalkeeper intelligence, enhanced central play and more variety in the final third.
Additionally, you’ll receive greater reaction and data post-match, including our brand-new SIxG system, which will let you know well or badly your team performed relative to the chances they created.
Our data changes go beyond Matchdays, giving you all the tools to level up your pre-match preparations. You’ll benefit from data reporting and visualisation this year, including monthly reports from the new Performance Analyst that mirrors the data real managers receive. New graphs and data maps for FM21 provide clearer insight into your team’s strengths and opposition weaknesses, while there’s a wealth of new stats that will give you full statistical overview of the entire pitch.
New staff roles, meetings and interactions freshen up one of the game’s most popular areas. Recruitment meetings now ensure that you and your scouting team are on the same page, both for your next moves and the club’s longer-term strategy in the transfer market. Moreover, you’ll now be able to approach agents directly about a player's interest in joining your club, which mimics how deals are done in the real world of football.
Re-live your campaigns and revel in your success like never before. A new season review experience picks out your best moments on and off the pitch, while showpiece victories feel much sweeter with improved title presentations and masses of media attention.
FM21 is a game that rewards planning and knowledge but, unlike other games, there’s no pre-defined ending or script to follow, simply endless opportunities. Every club has a story to tell and it’s up to you to write it.