This War of Mine
In This War Of Mine you do not play as an elite soldier, rather a group of civilians trying to survive in a besieged city; struggling with lack of food, medicine and constant danger from snipers and hostile scavengers.
This War of Mine: Final Cut is the conclusive, remastered edition of the game that contains all the updates and free expansions released so far and introduces not only a new scenario but also expands all scenarios with the locations known from Stories DLCs - even if you don’t own those. In short words - that means you can now experience lots of never-seen-before playthroughs and struggle with new challenges.
In This War Of Mine you do not play as an elite soldier, rather a group of civilians trying to survive in a besieged city; struggling with lack of food, medicine and constant danger from snipers and hostile scavengers. The game provides an experience of war seen from an entirely new angle.
The pace of This War of Mine is imposed by the day and night cycle. During the day snipers outside stop you from leaving your refuge, so you need to focus on maintaining your hideout: crafting, trading and taking care of your survivors. At night, take one of your civilians on a mission to scavenge through a set of unique locations for items that will help you stay alive.