Take control of starfighters such as the X-wing and TIE fighter. Customize loadouts and cosmetics, divert power between weapons, shields, and engines, while immersing yourself in the cockpit.
All Wings Report In – Plan skirmishes with your squadron in the briefing room before taking off to the evolving battlefields across the galaxy. Compete in intense 5v5 multiplayer dogfights or unite with your squadron to tip the scales in monumental fleet battles. Together, you’re the galaxy’s finest.
Master Legendary Starfighters – Take control of different classes of starfighters from both the New Republic and Imperial fleets – including the agile A-wing and the devastating TIE bomber. Modify your ship, divert the power between its systems, and destroy your opponents in strategic space dogfights.
Live Your STAR WARS Pilot Fantasy – The cockpit is your home. Use its dashboards to your advantage and – with just a thin hull of metal and glass between you and the perils of space – feel the intensity of combat from a first-person perspective. Take off in thrilling multiplayer modes and a unique single-player STAR WARS story, which covers a key campaign near the conclusion of the Galactic Civil War.
The Mission is Clear – STAR WARS: Squadrons is a fully self-contained experience from day one, where you earn rewards through play. Climb the ranks and unlock new components like weapons, hulls, engines, shields, and cosmetic items in a clear path for progression that keeps gameplay fresh and engaging."