The Evil Within
Developed by Tango Gameworks and directed by Resident Evil series creator Shinji Mikami, The Evil Within embodies pure survival horror.
As Detective Sebastian Castellanos, seek the dark truth behind a gruesome mass murder and its connection to a deranged world where hideous creatures wander among the dead. Facing unimaginable terror and fighting for survival with limited resources, Sebastian embarks on a frightening journey to uncover who - or what - is responsible.
Tension and anxiety heighten dramatically as you explore the game’s tortured world, facing menacing horrors, avoiding cruel traps and managing crucial supplies as you struggle to survive against overwhelming odds. Corridors, walls, doors and entire buildings change in real time, ensnaring players in a warped reality where threats can appear at any time and from any direction.
Keep your wits about and aim steady, Detective..chilling horror and heart-racing action await those who step into The Evil Within.