001 Game Creator Demo
001 Game Creator offers creators the ability to craft intuitive and imaginative games without any prior coding knowledge. This is especially beneficial to artists and designers who prefer a more hands-on and visualised approach or developers who don’t wish to spend hours bashing their head against a wall. Unlike traditional Event-Driven Programming applications, 001 Game Creator offers a huge set of built-in events, with the ability to also create custom events for specific tailor-made functionality just for your games.
001 Game Creator allows developers to build their games for Windows PCs (exe) - with Steam API support (achievements, statistics, etc.), HTML5 (js/html) and mobile devices (apk) all-in-one! Unlike other similar engines, 001 Game Creator provides developers with the freedom to create their games for all available platforms without paying anything extra. Best of all, there are no additional license or revenue fees for selling your games - so if you’ve purchased a copy of 001 Game Creator you can sell your games without having to share the profits with us!
001 Game Creator gives developers the tools to create ambitious online multiplayer/co-op experiences with built-in networking features (TCP/IP). In addition, 001 Game Creator also allows developers to create local multiplayer experiences with up to four players - with multiple gamepad support included.
001 Game Creator unlocks the doors to a wide range of possibilities. Make any game you can think of, including (but not limited to) RPGs, shoot-‘em-ups, racing games, fighting games, simulation games, platformers, tower defense, card games and even 3D games! If you can imagine it, you can create it with 001 Game Creator.
Please note: Although 001 Game Creator has translations for 9 different languages (with full UNICODE support), our documentation is currently only available in English at this time.