001 Game Creator Demo
001 Game Creator giver skabere mulighed for at lave intuitive og fantasifulde spil uden nogen tidligere kodningsviden. Det er især gavnligt for kunstnere og designere, der foretrækker en mere praktisk og visuel tilgang, eller udviklere der ikke ønsker at bruge timer på frustrerende programmering. I modsætning til traditionelle event-baserede programmer tilbyder 001 Game Creator et stort udvalg af indbyggede hændelser samt mulighed for at skabe brugerdefinerede hændelser med skræddersyet funktionalitet.
001 Game Creator giver udviklere mulighed for at lave spil til Windows PC (exe) – med Steam API-understøttelse (præstationer, statistik osv.), HTML5 (js/html) og mobile enheder (apk) – alt-i-en! I modsætning til lignende motorer giver 001 Game Creator udviklere frihed til at udgive deres spil til alle understøttede platforme uden ekstra omkostninger. Bedst af alt: der er ingen licens- eller indtægtsafgifter for at sælge dine spil – så hvis du har købt 001 Game Creator, kan du sælge dine spil uden at dele fortjenesten med os!
001 Game Creator giver udviklere værktøjer til at skabe ambitiøse online multiplayer-/co-op-oplevelser med indbygget netværksfunktionalitet (TCP/IP). Derudover giver 001 Game Creator også mulighed for at lave lokal multiplayer for op til fire spillere – med understøttelse af flere controllere.
001 Game Creator åbner dørene til et væld af muligheder. Lav ethvert spil du kan forestille dig, inklusive (men ikke begrænset til) RPG’er, shoot-’em-ups, racerløb, kampspil, simulationer, platformspil, tower defense, kortspil og endda 3D-spil! Hvis du kan forestille dig det, kan du skabe det med 001 Game Creator.
Bemærk: Selvom 001 Game Creator har oversættelser til 9 forskellige sprog (med fuld UNICODE-understøttelse), er dokumentationen i øjeblikket kun tilgængelig på engelsk.