1000xRESIST
In the near future we learn we are not alone in the universe. A mysterious alien race of giant entities arrives. We call them the Occupants.
They are not hostile, but it doesn’t matter. Their arrival is a death sentence. Humanity is wiped out in a matter of months, succumbing to a disease the Occupants have brought to our planet.
1000 years later. Iris is not only immune but immortal. She has birthed a new society consisting exclusively of her own clones.
Unlike the ALLMOTHER, the sisters are not immune. They must wear masks 24/7 to avoid breathing the diseased air even in the Orchard - an underground bunker where they live in constant fear of an Occupant attack.
Your role is unique. You have the great privilege of reliving and interpreting the memories of the ALLMOTHER through a process known as Communion, made possible by Secretary, your floating AI companion.
Explore pivotal moments in her life from high school days and the arrival of the Occupants to the creation of the Orchard and the birth of the first sisters.