33 Immortals er et actionfyldt samarbejdsspil, hvor afdøde sjæle gør oprør mod Guds endelige fordømmelse og kæmper for evigt liv. Den verden, som Thunder Lotus-teamet har skabt, er baseret på Dante Alighieris Den Guddommelige Komedie, en uudtømmelig kilde til masser af litterære ideer, hvorfra jeg kunne hente inspiration til musikken.
Studiet ville have, at soundtracket skulle føles middelalderligt, religiøst, helligt og episk. Vi vidste, at den menneskelige stemme ville spille en vigtig rolle i at forme strukturen. I samarbejde med den italienske komponist Alessandro Garino indarbejdede vi fragmenter af den gamle italienske tekst fra La Commedia ind i musikken og forvandlede dem til rytmiske, religiøst klingende mantraer.
Beatrice, sunget ​​Jeanne Laforest, fungerer som en ledestjerne, et lyspunkt af håb og støtte til oprøret. Koret er selve oprøret: En forenet kraft, der rejser sig trodsigt i situationer med mere intensitet. Jeg ville gerne undgå en rent klassisk vokal tilgang, da spillets tema, frigørelse fra de religiøse institutioners fæstning, krævede noget mere utæmmet.
Det var en fornøjelse at forestille mig og virkeliggøre en musikalsk repræsentation af Inferno og Purgatorio, og jeg glæder mig til at komme i gang med Paradiso, som vil kunne findes i en fremtidig version af spillet og dets soundtrack.