33 Immortals: Orijinal Oyun Müziği
33 Immortals; göçüp gitmiş ruhların Tanrı'nın yargısına karşı çıkıp ebedî bir hayat için mücadele verdiği, aksiyon dolu ve eşli bir oyun. Thunder Lotus ekibinin yarattığı bu dünya, Dante Alighieri'nin son derece engin bir edebî servet olan ve müzik konusunda bana ilham veren eseri İlahi Komedya'ya dayanıyor.
Stüdyo; oyun müziğinin Orta Çağ'ı andırmasının yanı sıra ilahi, kutsal ve destansı olmasını istedi. Müziğin tonunu şekillendirmede insan sesinin önemli bir rol oynayacağının farkındaydık. İtalyan besteci Alessandro Garino ile iş birliği yaparak Komedya'nın antik İtalyanca metninden parçaları müziğe işledik ve bu metni ritmik, ilahi bir yakarışa dönüştürdük.
Jeanne Laforest'nin sesiyle bu müzikte hayat bulan Beatrice, rehberlik görevini üstlenerek ayaklanmanın umut ışığı oluyor. Koro ise duygu dolu anlarda başkaldıran, bölünmez bir gücün simgesi olarak ayaklanmanın ta kendisini yansıtıyor. Dini yapıların baskısından kurtulmayı konu alan bu oyun daha kaotik bir yaklaşım gerektirdiğinden klasik vokal yaklaşımlardan uzak durmaya gayret ettim.
Inferno ve Purgatorio'yu müziksel olarak hayal edip bu şekilde hayata geçirmek benim için büyük bir keyifti. Oyunun daha sonraki bir sürümünde ve oyun müziklerinde yer alacak olan Paradiso üzerinde çalışmayı da dört gözle bekliyorum.