3DMark API Overhead feature test
The 3DMark API Overhead feature test was released in 2015 to coincide with the launch of Windows 10 and DirectX 12. The test compares the draw call performance of graphics APIs. At launch, this was the most significant difference between older APIs and new, low-level APIs like DirectX 12 and Vulkan. Today, developers are more likely to choose a graphics API based on feature support and compatibility. Draw call performance is no longer the deciding factor.