3DMark CPU Profile
The 3DMark CPU Profile has six tests that help you benchmark and compare CPU performance for gaming and other activities. Run all six tests for a more complete view of CPU performance.
The 3DMark CPU Profile introduces a new approach to CPU benchmarking. Instead of producing a single number, the 3DMark CPU Profile shows you how your CPU’s performance changes and scales with the number of cores and threads used.
For overclockers, the 3DMark CPU Profile gives you more ways to measure the effects of your overclocking and more ways to compete for the highest scores!
The Max-threads score represents the full performance potential of your CPU when using all available threads, the ideal benchmark for the latest high-core-count processors.
Computationally intensive tasks such as digital content creation and 3D rendering benefit from more threads.
The performance of modern DirectX 12 games usually correlates most closely with the 8-threads score.
The frame rates of older games developed for DirectX 9 usually correlate with the 2-threads or 4-threads score.