3DMark PCI Express feature test
PCI Express (PCIe) is a standard interface that provides high-bandwidth communication between devices in a computer. New PCI Express 4.0 interfaces provide up to twice the bandwidth of PCI Express 3.0. With more bandwidth, games can transfer more data, reduce loading times, and support more complex scenes.
This 3DMark feature test measures the bandwidth available to your GPU over your system's PCI Express interface.
You need a DirectX 12 compatible discrete graphics card to run this test. The test will not run on systems that have only integrated graphics. External GPU enclosures are not supported.