3DMark PCI Express özellik testi
PCI Express (PCIe), bir bilgisayarda cihazlar arasında yüksek bant genişliğinde iletişim sağlayan standart bir arayüzdür. Yeni PCI Express 4.0 arayüzleri, PCI Express 3.0 bant genişliğine kıyasla iki katı bant genişliği sağlar. Daha fazla bant genişliği sayesinde oyunlar daha çok veri transfer edebilir, yükleme süreleri azalır ve daha karmaşık sahneler desteklenir.
Bu testi çalıştırabilmek için DirectX 12 uyumlu paylaşımsız ekran kartı gerekir. Test, yalnızca tümleşik ekran kartı olan sistemlerde çalışmaz. Harici GPU ekleri desteklenmemektedir.