3DMark Port Royal Benchmarks
3DMark Port Royal to pierwszy na świecie benchmark dla graczy wykorzystujący technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Wskazuje on, jak Twój komputer radzi sobie z efektami śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Benchmark Port Royal umożliwia testowanie kart graficznych obsługujących technologię Microsoft DirectX Raytracing. Uzyskane dzięki Port Royal wyniki możesz porównać, aby przekonać się, jak podkręcanie karty graficznej wpływa na wydajność śledzenia promieni. Niestandardowe ustawienia benchmarku i szczegółowe wykresy do monitorowania sprzętu pozwolą Ci poznać granice wydajności swojego komputera.
Benchmark 3DMark Port Royal został opracowany z użyciem sugestii od wiodących firm branży technologicznej, takich jak AMD, Intel oraz NVIDIA. Szczególnie ścisłą współpracę nawiązaliśmy z firmą Microsoft, co zaowocowało powstaniem najwyższej klasy implementacji interfejsu API DirectX Raytracing.
Test funkcjonalności 3DMark DirectX Raytracing pozwala zmierzyć wydajność karty graficznej wyłącznie pod kątem śledzenia promieni. Cała scena jest renderowana w nowatorski sposób, bo z użyciem śledzenia promieni i w jednym potoku. Wyniki testu zależą wyłącznie od efektywności śledzenia promieni. Test pozwala porównać wydajność sprzętu dedykowanego technologii śledzenia promieni w najnowszych kartach graficznych.
Zawiera on tryb interaktywny, który umożliwia swobodne obserwowanie sceny i wykonywanie zrzutów ekranu. Podczas przeprowadzania testu możliwe jest dostosowanie punktu ostrości i przysłony, aby porównać różne efekty głębi ostrości stworzone dzięki technologii śledzenia promieni.
Ten test funkcjonalności został opracowany we współpracy z firmą NVIDIA. Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technologia NVIDIA RTX, która wykorzystuje potęgę uczenia głębokiego oraz SI, aby poprawiać wydajność bez obniżania jakości grafiki. Test ten umożliwia porównanie wydajności oraz jakości obrazu zarówno z użyciem technologii DLSS, jak i bez niej.
Jeśli dysponujesz sprzętem obsługującym DLSS 2 i 3, do wyboru masz trzy tryby jakości: Quality, Performance i Ultra Performance, a ponadto szereg rodzajów rozdzielczości, od Full HD aż do 8K. W przypadku DLSS 3 technologia DLSS Frame Generation wykorzystuje SI, aby wygenerować dodatkowe, wysokiej jakości klatki, podnosząc ich całkowitą liczbę, a technologia NVIDIA Reflex optymalizuje responsywność.
Ten test funkcjonalności został opracowany we współpracy z Intel. XeSS (Xe Super Sampling) jest technologią graficzną Intel, która wykorzystuje ulepszone skalowanie z użyciem SI, aby poprawiać wydajność bez obniżania jakości grafiki. XeSS renderuje każdą klatkę w mniejszej rozdzielczości, aby podnieść wydajność, a następnie dokonuje skalowania z użyciem SI, aby wygenerować klatki w docelowej rozdzielczości.
Test funkcjonalności 3DMark Intel XeSS ukazuje wpływ technologii Intel XeSS na wydajność. Narzędzie do inspekcji klatek 3DMark umożliwia porównanie jakości obrazów w sąsiadującym widoku renderingu XeSS oraz renderingu w rozdzielczości natywnej.