3DMark Port Royal Performans Testleri
3DMark Port Royal, dünyanın ilk oyuncular için gerçek zamanlı ışın izleme performans testidir. 3DMark Port Royal, PC'nin ışın izleme efektlerini gerçek zamanlı olarak ne kadar iyi uygulayabildiğini gösterir. Port Royal'i Microsoft DirectX Raytracing'i destekleyen ekran kartlarının performans testi için kullan. Port Royal performans testi sonuçlarını karşılaştırarak hız aşırtmanın ışın izleme performansını nasıl etkilediğini gör. Özel performans testi ayarları ve detaylı donanım izleme çizelgeleri ile PC'nin performans sınırlarını keşfet.
3DMark Port Royal; AMD, Intel, NVIDIA ve diğer öncü teknoloji şirketlerinden alınan bilgilerle geliştirildi. Birinci sınıf DirectX Raytracing API uygulaması yaratmak için özellikle Microsoft ile yakın çalıştık.
Yeni bir PC satın aldıktan veya kurduktan, ekran kartını yükselttikten veya GPU'na hız aşırtma uyguladıktan sonra sisteminin güvenilirliğini ve kararlılığını kontrol et. Stres testi, sorunlu donanımları ve daha iyi soğutmaya ihtiyacın olup olmadığını gösterir.
3DMark DirectX Raytracing özellik testi ile ekran kartının yalnızca ışın izleme performansını ölç. Geleneksel işlemelere güvenmek yerine tüm görüntüler ışın izleme ile tek seferde oluşturulur. Testin sonucu tamamen ışın izleme performansına dayanır. Bu testi, en yeni ekran kartlarında ayrılmış ışın izleme donanımlarının performansını karşılaştırmak için kullanabilirsin.
Bu test, sahnelerde özgürce dolaşmana ve ekran görüntüleri almana olanak sağlayan bir etkileşim modu içerir. Işın izlemeyi kullanan farklı alan derinliği efektlerini keşfetmek için kameranın odak noktasını ve diyaframını kontrol edebilirsin.
Bu özellik testi, NVIDIA ile ortaklaşa geliştirildi. Deep Learning Super Sampling (DLSS), oyun performansını geliştirirken görsel kaliteyi korumak için derin öğrenmenin ve Yapay Zekânın gücünü kullanan bir NVIDIA RTX teknolojisidir. Bu özellik testi, DLSS açıkken ve kapalıyken performansı ve görsel kaliteyi karşılaştırmana yardımcı olur.
DLSS 2 ve 3 ile üç kalite modu (Kalite, Performans ve Ultra Performans) ve Full HD ile 8K arasında çeşitli çözünürlükler arasında seçim yapabilirsin. DLSS 3 sayesinde DLSS Frame Generation Yapay Zekâyı kullanarak ilave yüksek kaliteli kareler yaratır ve böylece kare hızını yükseltir. Bu sırada NVIDIA Reflex ile yanıtlama hızını optimize eder.
Bu özellik tesi, Intel ile ortaklaşa geliştirildi. XeSS (Xe Super Sampling), oyun performansını geliştirirken yüksek görsel doğruluğunu korumak için Yapay Zekâ ile geliştirilmiş yükseltme kullanan bir Intel grafik teknolojisidir. XeSS performansı yükseltmek için her bir kareyi düşük çözünürlükte işler ve ardından Yapay Zekâ yükseltmesini kullanarak hedef çıkış çözünürlükte kareler üretir.
3DMark Intel XeSS özellik testi sana Intel XeSS'in performansı nasıl etkilediğini gösterir. 3DMark kare inceleme aracı XeSS ve standart çözünürlük işlemesini yan yana sunarak görsel kalitelerini karşılaştırmanda sana yardımcı olur.