3DMark Solar Bay
3DMark Solar Bay tests how Windows and Android devices perform when gaming with ray tracing. Results can be compared between platforms. The Solar Bay stress test shows how performance changes over extended gaming sessions.
Real-time ray tracing brings new levels of realism to in-game graphics. Solar Bay uses Vulkan 1.1 ray tracing to generate realistic real-time reflections on devices running Android or Windows.
The Solar Bay stress test is a longer test that shows how a device will perform over extended periods of ray traced gaming. It is designed to mirror a longer session of ray-traced gaming and runs the Solar Bay workload in a loop for twenty minutes.
Instead of producing a single score, the main result from the stress test is a chart that shows you how the device’s performance changed during the test. This chart can help you understand how your device manages performance and heat during heavy use.