3DMark Steel Nomad
3DMark Steel Nomad , yüksek donanımlı oyun PC'leri için tasarlanmış çapraz platform, ışın izlemesiz performans testidir. Windows'ta DirectX 12 API'ını kullanır.
3DMark Steel Nomad Light ise düşük donanımlı PC'ler ve yüksek donanımlı Android ve iOS cihazlar için tasarlanmıştır. Steel Nomad'in daha hafif bir sürümüdür ve yine Windows'ta DirectX 12'yi kullanır.
Severek oynadığın yeni oyunlarla aynı grafik teknolojilerini kullanan Steel Nomad, güçlü bir sistem isteyen yeni PC oyunlarının sisteminde nasıl çalışacağına dair iyi bir fikir verir. Popüler 3DMark Time Spy performans testinin devamı niteliğinde olan Steel Nomad, 4K çözünürlükte çalışır ve hacimsel gökyüzü, prosedürel çimen gibi yeni grafik teknolojilerini kullanır. Hacim aydınlatma, ortam aydınlatması ve alan derinliği gibi grafik tekniklerinin yeni uygulamaları sayesinde Steel Nomad'in güneş altında kavrulan ortamları, özellikle HDR etkinken bugüne kadarki en iyi PC performans testi görsellerinden bazılarını gözler önüne serer.
Büyük bir gölün doldurduğu havza çölünü geceleyin resmeden Steel Nomad Light ise düşük donanımlı ve taşınabilir sistemlere yönelik olan, erişilebilirliği daha yüksek bir performans testidir. Çözünürlüğü 1440p'ye düşürerek çalışan çalışan bu test, Steel Nomad'in en zorlayıcı grafik tekniklerini kullanmaz veya azaltarak kullanır.
Steel Nomad stres testi, PC'nin oyun performansının uzun süreli oyun seanslarında nasıl değişebileceğini kolayca görmeni sağlar. Stres testleri normal sistem bileşen sıcaklıklarının dengelenebilmesi için 20 dakika sürer. Başka performans testlerinin veya oyunların ürettiği ısının stres testini etkilememesi için stres testini başlatmadan önce cihazında bu tür görevler yürütmemen gerektiğini aklında bulundur.
Stres testinin puanı, kare hızının kararlılığına göre belirlenir ve test sırasında bileşen frekanslarının ve sistem sıcaklıklarının nasıl değiştiği grafiklerle gösterilir. Bu sonuçları kullanarak sistem performansının kısılıp kısılmadığını anlayabilir ve bunun olası nedenlerini (yetersiz soğutma gibi) tespit edebilirsin.
Kâşif modu, performans testi sahnesini özgürce keşfetmeni sağlar. Farklı tekniklerin görselleri nasıl etkilediğini anlamak için performans testinin grafik ayarlarını değiştirebilir, kamera ayarlarıyla oynayarak mükemmel ekran görüntüsünü oluşturabilir veya geçtiğimiz 25 yılda yayınladığımız performans testlerimizin birçoğuna gönderme yapan sırları keşfetmek için sahneyi keşfe çıkabilirsin.