3DMark Storage
With fast modern SSD storage, loading times are shorter, levels restart faster, and there are fewer interruptions to your gameplay. PC gamers can now choose from a wide range of high-performance storage options from the fastest PCI Express 4.0 and NVMe devices to cheaper SATA SSDs and high-capacity hybrid drives.
The 3DMark Storage Benchmark DLC extends 3DMark with a dedicated component test for measuring the gaming performance of your storage hardware. It supports all the latest storage technologies and tests practical, real-world gaming performance for activities such as loading games, saving progress, installing game files, and recording gameplay video streams.
Storage: 150 MB to install, 30 GB free space to run**
Modern storage hardware is so fast that its performance can be limited by the CPU. While this benchmark will run on slower processors with fewer cores, we recommend using a 3.0 GHz quad-core processor or better when testing ultra-fast storage.