3DMark VRS feature test
This 3DMark feature test helps you compare differences in performance and image quality when using Tier 1 or Tier 2 Variable Rate Shading.
Variable Rate Shading (VRS) is a new feature in DirectX 12 that allows developers to improve performance by selectively reducing the level of detail in parts of the frame where there will be little noticeable effect on image quality.
There are two tiers of VRS support. With Tier 1, developers can specify a different shading rate for each draw call. Tier 2 adds more flexibility and control by allowing different shading rates within each draw call.
This 3DMark feature test helps you compare differences in performance and image quality when using Tier 1 or Tier 2 Variable Rate Shading. There is also an interactive mode for experimenting with different VRS settings and exporting frames for comparison.