Daleko od domu Mat musi stawić czoła niebezpiecznemu „Zewnątrz”, by wrócić do przyjaciół i Nat. Uzbrojony tylko w nit, zmierzy się z wrogami i zawrze sojusze, by ukończyć misję i spotkać się z ukochaną.
Seria niefortunnych zdarzeń rzuciła szczura Mata daleko od domu. Samotny i pozbawiony bezpieczeństwa winnej piwnicy, Mat musi zmierzyć się z przerażającym „Zewnątrz”, aby odnaleźć drogę powrotną.