Adventures of Chris
Oh wow, I'm actually kinda surprised you scrolled down this far...that's awesome! My name's Chris, and I'm so excited to tell you about my game! It’s a ‘90s-inspired adventure platformer about the totally normal adventures I went on as a chubby kid back in 1995 - traveling the world, learning useful abilities, and, naturally, getting kidnapped and turned into a balloon by cartoon villains. Thankfully, I escaped and learned to use my transformation as a kind of superpower.
I got to learn all kinds of cool stuff - how to throw fireballs and lightning, how to bounce around like a basketball and rocket around the earth. It's a neat story...I think. I really hope you'll enjoy it - I had a lot of fun making it!
Explore 9 locations around the world in any order you please, plus the Kingdom of Lost Balloons and more!
Build Chris from a weak kid into the ultimate hero by upgrading him with unique special moves and abilities that you can customize to your style.
Battle bizarre villains across the globe, including samurai cats, cyborg penguins and whiny vampires.
Two additional full game modes, including bonus content - a more difficult and humorous Mean Mode, and Developer Commentary.
A variety of unlockable content and secrets to discover, including an in-depth backstory.