Age of Wonders 4: Giant Kings
Restore the Elder Giants to their rightful place as masters of the Astral Sea in the Age of Wonders 4: Giant Kings expansion. Explore the ruins of their fallen empire, seek out forgotten crystal magic to empower your armies, and delve into the depths for lost treasures. This expansion introduces the new Giant ruler type, a powerful new dwelling, and an array of hand-crafted regions to explore.
New Ruler Type: Ascend as a mighty Giant King, ruling over mortals with unmatched power. Giant Kings possess unique terraforming abilities and can use the Item Forge right from the start of the game. Call upon ancient weapons to fight with you and unlock powerful runes to forge unique equipment. Choose from one of four mighty clans and transform the world around you: flatten peaks, raise mountains, mold lava, and freeze the land!
New Crystal Dwelling: A towering structure that houses souls of the ancient Giants encased in crystalline matrices. Earn the favor of the Council Prolocutor, improve your relations, and access a unique shop offering exclusive skills, magical equipment and artifacts.
Landmark Regions: New massive regions will appear in your realm that you can annex to your empire for economic benefits — magnificent waterfalls, the remains of ancient dragons, majestic underground monuments, and more are waiting for you to explore!
Hand Crafted Regions: Furthermore, the worlds of the Astral Sea have been enriched with the addition of 38 meticulously crafted decorative regions that have been seamlessly integrated into the existing environments.
Feeling bold? Attack these traders to seize their wares - but beware, future dealings may be closed to you!
Fated Regions Event System: A new realm trait, Legends of Myrrida, introduces nine unique story-driven regions, each linked to the forgotten history of the Giants. Embark on a journey to uncover the mysteries of each region and complete their quests to claim legendary artifacts that grant powerful economic bonuses. Collect three artifacts to trigger a special endgame event with a unique reward!
Tome of the Dungeon Depths: Build a grand underground empire and protect it at all costs. Transform your provinces into a new dungeon theme with economic bonuses and four special province improvements. Craft eternal Clay Soldiers and deadly traps to defend your territories.
Tome of Geomancy: Transform your units into beings of geomantic crystal, attuned to the energies of the earth to supercharge their damage and resistances. Recruit Geomancer units to harness the powers of the earth, and arm your forces with razor sharp, resonating weapons.