Aliens: Dark Descent
Drop into the gripping journey of Aliens: Dark Descent, a squad-based, single-player action game in the iconic Alien franchise. Lead your soldiers in real-time to stop a new and terrifying kind of Xenomorph outbreak on Moon Lethe.
In Aliens: Dark Descent, command a squad of hardened Colonial Marines to stop a terrifying Xenomorph outbreak on Moon Lethe. Lead your soldiers in real-time combat against iconic Xenomorphs, rogue operatives from the insatiable Weyland-Yutani Corporation, and a host of horrifying creatures new to the Alien franchise.
Infiltrate large open levels and annihilate enemies with your squad, dispatching orders strategically and intuitively at the touch of a button. Tread carefully, as your foes will adapt their tactics to your actions while hunting you down because death is permanent. Forge unique paths for survival, uncovering shortcuts, creating safe zones, and setting up motion trackers in a persistent world where your actions impact levels forever.
Customize your squad with a selection of different classes. Level up and specialize your soldiers with unique abilities and an arsenal of weapons, armor, and perks, for high stakes missions in treacherous territory. Develop your base to research new tech and improve your squad even further.
Manage your resources wisely and take calculated risks to outsmart the deadliest creature mankind has ever faced. Can you and your squad stop the outbreak before it’s too late?