Anno 117: Pax Romana – Prophecies of Ash
Settle and build on the largest island in Latium, beneath a looming volcano. Its eruptions will force you to adapt your governance, but once the ash settles, you'll be rewarded with cycles of bloom and fertility province-wide. Hire new specialists that impact fertilities, allowing you to grow a wider range of crops on your island.
These volcanic eruptions and mines will yield a new and rare resource: obsidian. Use it to produce new goods for your higher population tiers. Bargain with a mysterious trader bound to the volcano, and bow before the new deity, Vulcan.