Anno 117: Pax Romana – Prophecies of Ash
Slå dig ned og byg på den største ø i Latium under en ulmende vulkan. Dens udbrud vil tvinge dig til at tilpasse din måde at styre tingene på, men når asken har lagt sig, vil du blive belønnet med perioder med vækst og frugtbarhed i hele provinsen. Ansæt nye specialister, der forbedrer frugtbarheden, så du kan dyrke flere forskellige afgrøder på din ø.
Disse vulkanudbrud vil sammen med minedrift kaste en ny og sjælden ressource af sig: Obsidian. Brug det til at frembringe nye varer til dine højere befolkningsniveauer. Købslå med en mystisk handelsrejsende, der er bundet til vulkanen, og knæl for den nye guddom, Vulcan.