Anno 117: Pax Romana – Prophecies of Ash
Huni dan bina di pulau yang terbesar di Latium, di bawah gunung berapi aktif. Letusan gunung berapi ini akan memaksa anda menyesuaikan cara pentadbiran anda, tetapi sebaik sahaja abu reda, anda akan menikmati kitaran kemakmuran dan kesuburan di seluruh wilayah. Upah pakar yang boleh memberikan kesan kepada kesuburan, membolehkan anda menanam pelbagai jenis tanaman di pulau anda.