Anno 2070
2070. Dünyamız artık bugün bildiğimiz haline hiç benzemiyor. Küresel ısınma ile deniz seviyesi yükselmiş, sahil şehirleri sular altında kalmış, iklim değişikliği pek çok kara parçasını yaşanamaz hale getirmiş.
Geleceğin toplumunu yarat, adaları kolonileştir, sayısız devasa binalar, araçlar ve yönetmen gereken kaynaklarla muazzam megakentler inşa et. Robot Fabrikaları, Petrol Rafinerieri ve Elmas Madenleri gibi kompleks üretim zincirleri kur, çok çeşitli ürün ve emtianın ticaretini yap.
Anno serisinin başarısının altında yatan temellere yaslanan Anno 2070, yakın gelecek senaryosuyla oyunculara yepyeni oynanış mekanikleri, mimari olanaklar ve meydan okuyan yepyeni güçlüklerin yarı sıra önceki Anno oyunlarının tümünün ötesine geçen bir kapsamda devasa şehirler kurma imkanı sunuyor.
Mevcut dünyanın sorunlarıyla yüzleşerek geleceğin dünyasını şekillendir. İster endüstriyel ve ticari büyümeye odaklanan bir Tycoon (büyük sanayici) ol, istersen Ecolara (çevrecilere) katılarak doğa dostu ve sürdürülebilir bir yol açmak için mücadele et.
Sahil güvenlik ve gümrük muhafızlarına yakalanmadan limanlar arasında illegal ticaret yap veya nüfuzunu arttırmak için güçlü aktörlerle ittifaklar geliştir.