ArcRunner
Keep an eye out for new weapons as you move through The Arc! They may be dropped by enemies or bosses and can be found in supply crates or as challenge rewards. Don’t disregard the less powerful weapons, they may hold a tactical advantage! If you’re eager to upgrade your weapons’ damage regardless, use permanent nanite upgrades and augments to equip several weapons or attach weapon mods!
Get one step closer to surviving your next run by selecting nanites earned during your last run and spend them on powerful meta-progression updates in the cryochamber. Choose from a variety of improvements to increase damage and HP and add weapon mod slots to beat the AI.
Utilise the Autodoc to equip powerful augmentations for your character. You will be given a choice of four augments to choose from which can impact weapon damage and effect as well as add movement abilities and extra guns! Each augment can be upgraded up to 5 times and each class comes with its own range of augments specific to their character! Soon, nothing will be able to stop you.
To reach the KORE and defeat the AI, you must first traverse The Arc! Battle your way through the four main game zones with around seven randomly generated levels each, from The City, the dystopian cyberpunk metropolis of the unfortunate, to Eden Heights, the graceful area of the rich. With each level layout completely randomised, they may not only contain sectors from different game modes, but you might also find yourself encountering a Challenge Crate sector!