Wcielając się w postać Sunny'ego, obdarzonego wisielczym poczuciem humoru ocalałego, który zdecydowanie zbyt dużo czasu spędził w samotności na pustyni, rozmawiając z nieumarłymi nazywanymi „Fredami”, wyruszysz w palącym słońcu na pełną krwawych rozbryzgów podróż przez Arizonę, mając u boku bezwzględnie oddanego i lubującego się w rozszarpywaniu zombie psa o imieniu Buddy. Opowiedziana historia jest dowcipna, zwariowana i porusza takie tematy jak przetrwanie, samotność oraz więź łącząca człowieka i psa.
Buddy to nie tylko twój wierny czworonożny towarzysz na dobre i złe, ale także najposłuszniejszy zwierzak w apokalipsie, który chętnie pomoże rozprawić się z nieznośnymi Fredami stojącymi ci na drodze. Po raz pierwszy w historii serii Buddy staje się w pełni grywalną postacią w trybie współpracy, co odblokowuje nowe możliwości wspólnego przeżywania apokalipsy.