På Aberration står overlevere over for eksotiske udfordringer i en enorm underjordisk biome på en forladt og defekt ARK. Overlevere kommer til at afsløre ARKs ultimative hemmeligheder og opdage, hvad fremtiden gemmer på til dem, der er stærke og kloge nok til at overleve!