The Center ialah kandungan tambahan percuma untuk ARK: Survival Ascended yang menyertakan peta baharu yang luas untuk diterokai oleh pemandiri. The Center bersaiz hampir dua kali ganda saiz The Island, kira-kira 70 kilometer persegi serta memaparkan gaya estetik ala Tolkien yang kaya dan dilukis tangan.