Pertempuran yang Mencabar
ARK: Survival Ascended telah mencipta semula dan mereka bentuk semula seni karya dan dunia ARK untuk memanfaatkan teknologi permainan deo terkini, iaitu Unreal Engine 5 yang menggunakan ciri grafik berprestasi tinggi seperti Pencahayaan Global dinamik (“Lumen”) sepenuhnya, agar cahaya terpantul secara realistik dari permukaan dan memberikan pantulan yang realistik, penstriman jaringan lanjutan (“Nanite”) ratusan juta segi tiga untuk butiran ekstrem.
ARK: Survival Ascended termasuk akses kepada semua dunia ARK, termasuk Scorched Earth, Aberration, Extinction, ARK Genesis Part 1, ARK Genesis Part 2 dan banyak lagi. The Island, Scorched Earth, Aberration dan The Center dikeluarkan sekarang, Extinction akan keluar pada 16 Disember, dengan dunia pengembangan secara berperingkat untuk ditambahkan tanpa kos tambahan secara tetap.
Pengalaman kemandirian yang terperinci ini kembali lebih baik daripada sebelum ini: reka bentuk Pemandiri anda, bentuk sebuah puak, jinakkan dan latih, biakkan serta tunggang dinosaur dalam ekosistem kehidupan. Perhatikan corak makanan anda, air, suhu dan cuaca. Berkembang secara perlahan sambil anda menuai, membina struktur, bercucuk tanam, menyesuaikan rekaan visual anda dan terus menerokai untuk membongkar sifat sebenar The Island dan dunia selanjutnya.
Mod Silang Platform: Muat turun dan main kandungan baharu tersuai yang dicipta oleh pemain, termasuk peta baharu, makhluk, item dan mod permainan, melalui koleksi mod yang khusus terus dalam permainan! Nikmati aliran kandungan baharu ARK tanpa henti ketika kreativiti dan bakat komuniti dilepaskan untuk kali pertama merentas platform permainan!
Berbilang Pemain Rentas Platform: bentuk puak dalam talian anda merentas platform permainan yang berbeza sambil anda bekerjasama untuk kekal hidup dan berkembang maju dalam ARK!