W ARK: Survival Ascended w pełni przeprojektowano i na nowo przetworzono oprawę graficzną światów ARK, by dostosować ją do najnowszej technologii gier wideo: silnika Unreal Engine 5. Zastosowano najnowsze funkcje graficzne, na przykład w pełni dynamiczne globalne oświetlenie („Lumen”) zapewniające realistyczne odbicie światła oraz zaawansowane przesyłanie strumieniowe siatki („Nanite”) z setek milionów trójkątów, co skrajnie poprawia szczegółowość.
ARK: Survival Ascended zapewnia dostęp do wszystkich światów ARK, w tym Scorched Earth, Aberration, Extinction, ARK Genesis Part 1, ARK Genesis Part 2 i reszty. The Island, Scorched Earth, Aberration i The Center są dostępne już teraz. Extinction ukaże się 16 grudnia, a kolejne światy dodatkowe będą regularnie dodawane bez dodatkowych opłat.
Gruntowne zmiany w wygodzie użytkowania w każdym obszarze: przeprojektowane interfejsy użytkownika, dynamiczna nawigacja umożliwiająca inteligentne odnajdywanie ścieżek stworzeń, dzikie dzieci (Wild Babies), tryb zdjęć, nowe systemy kamer, nowy system map, system śledzenia, nowe budynki i przedmioty, nowe stworzenia i nie tylko.
Modyfikacje międzyplatformowe: pobieraj i graj w niestandardową zawartość tworzoną przez graczy (w tym nowe mapy, stworzenia, przedmioty i tryby gry) dzięki specjalnej kolekcji modów dostępnej bezpośrednio w grze! To nieograniczone nowe treści w ARK! Kreatywność i talent społeczności zostaną po raz pierwszy uwolnione w pełni na wszystkich platformach!
Wieloosobowa gra międzyplatformowa: stwórz własne internetowe plemię z różnych platform do gier i współpracuj, aby przetrwać i rozwijać się w ARK!