Ascent of Ashes
It's a big world out there. To get around you will need better transportation than your legs can provide. One of the things setting Ascent of Ashes apart from other games of this genre is the ability to restore and drive vehicles.
Each survivor has their own unique personality and motivations. As colony leader it is up to you to find and recruit capable survivors to fill gaps in your roster against ever increasing challenges. Can you keep everyone happy, secure and motivated?
You will find yourself in an expansive, procedurally generated world filled with different biomes and points of interest. To survive the post-apocalypse you'll have to brave the pre-collapse ruins and the many dangers that they hold.
It's not enough to just have an in-depth combat system with a variety of mechanics. You also need opponents capable of using those mechanics to challenge you. Enemies will possess varying degrees of intelligence. Taking on a disorganized band of raiders will play very differently from fighting a squad of well-trained Remnant soldiers.
Combining the deep simulation of classic post-apocalyptical survival titles with the tactical challenge of classic real time and turn-based gems, the original creators of RimWorld's heralded Combat Extended mod present a fresh take on the colony sim genre that emphasizes exploration, tight balance and strategic gameplay.
Our team has its roots in mod-making and we've been fortunate to have been part of many great modding communities over the years. That's why with Ascent of Ashes, we want to give something back to those communities. We're building the game's engine from the ground up to be easily extendable, and thanks to our extensive experience in creating mods ourselves we know exactly what kind of support mod-makers need. Ascent of Ashes is a game developed by modders, for modders.