Ataraxie
Forcefully awaken from his eternal sleep, ancient pharaoh Antef fearsomely discovers the horror his kingdom has fallen into. His throne stolen, his cult tarnished, the corruption, started by Apis, will soon be engulfing the world. The time has come for you to bring back order and give your people the peace they much deserve.
Traditionnaly respectful of the Metroidvania genre, ATARAXIE is a 2D plateformer which takes place in a world with interconnected levels. From maze to tombs, from desert to fortress, this a vast and liveful univers you will have to discover. Confidence is key, though, if you wish to put an end to this conspiracy.
A unique journey lies ahead ! Through mastery and dexterity, ATARAXIE will face you with a plethora of fiend and foes, each of them disposing of unique powers and abilities. Explore the world, find its secrets and become stronger !
The possibility to choose your own path, making the gaming experience unique to each player !