Tails Noir: Original Soundtrack
Featuring an incredible fusion of triphop and doom jazz instrumentation, these evocative pieces will allow you to vicariously relive the stories of Tails Noir’s characters and their journeys set in dystopian Vancouver, BC.
The inspiration for both the game and the jazzy undertones of the soundtrack stem from a random encounter with a raccoon in Danshin’s backyard, after many attempts to scare it off with sticks and household items it was a loudly blown trumpet that finally convinced the visitor to leave.
After Danshin began composing the Tails Noir OST and posting samples online, well-known experimental artist Arooj Aftab reached out and asked to contribute and collaborate as a composer and vocalist.