Tails Noir: Words DLC
The Words DLC features a script for Tails Noir that allows you to take a peek at the development process and what it takes to plan out a narrative game.
The document outlines the level design direction, writing direction, plot synopsis, puzzle design, and the City map that the development team used to craft the experience.
It used to be a living document, with scars and cuts traced all over it from almost five years of creative work, and it’s an unprecedented source of information and inspiration for anyone who is interested in narrative-heavy games.