Mad Ellie and the Vault of the Damned
A malicious cosmic entity threatens Kairos, and madness lingers on the frigid wind. Join forces with the plucky, take-no-mess Ellie—mechanic extraordinaire and daughter of Moxxi—on a quest to destroy an alien monolith and enter the accursed Vault of the Damned.
Brave the icy wastes of The Whispering Glacier, a frozen expanse littered with the husks of derelict ships and dark secrets. Though you may see and kill things that mortals were never meant to witness, fear not, for the peculiar proprietor Mancubus Bloodtooth is your humble guide through all things otherworldly.
This content is recommended for Vault Hunters of level 13+. In order to access The Whispering Glacier region, you'll first need to complete the "A Lot to Process" mission in the Fadefields. You can also roll a new Vault Hunter that starts directly at the Mad Ellie and the Vault of the Damned content at level 13.
C4SH is a CasinoBot with a new lease on life. After winning a high-stakes card game, he gained a magical deck that imbues him with eldritch boons and misfortunes. This would be a monkey’s paw for most people, but for a robot who has been able to game the solar system’s casinos and battlefields with statistical knowledge, he finally knows what unpredictability feels like. For the first time, he feels human. This drives him to play nothing safe, always bet on himself, and take as many risks as possible.
With a knack for doling out damage and racking up kills in quick succession, C4SH always has an edge no matter the odds. If you feel lucky, pick a card that comes with a random spell of destruction using Sleight of Hand, or cast your lot with Cleromancy to summon a Bone Totem with effects based on the resulting dice roll. When dangerous situations call for a sure shot, C4SH will gladly brandish his dual revolvers and unleash a hail of bullets with Cross-Fire.
Windfall: C4SH gains Fortune stacks when he kills an enemy, and has a chance to enter Windfall every time he automatically reloads his gun after expending all ammo or uses an Action Skill. Windfall consumes all stacks of Fortune for increased Skill Damage and Gun Damage, and upgrades his Action Skills while Windfall is active. While Windfall is active, Fortune Skills act as if C4SH has max stacks of Fortune.
Cross-Fire (Chaos Walking skill tree): C4SH puts away his Guns and equips Dual Revolvers. While equipped, he automatically fires these guns dealing Gun Damage to enemies under his crosshairs. While Cross-Fire is active, you can unleash a spin attack, melee with knockback, or lock on to specific targets.
Sleight of Hand (Luck of the Draw skill tree): C4SH draws a Card in each hand. Pressing each Action Skill again throws a Card at his crosshairs. Each Card has a Random Effect and behaves differently based on the draw. While Windfall is active, Cards have greatly increased effects. Initially, Cards can be Fireballs or Magic Missiles, with other Random Effects unlockable via upgrades.
Cleromancy (Roll the Bones skill tree): C4SH rolls his Bone Dice. This spawns a Bone Totem based on the resulting roll that fights with him for a duration or until it is destroyed. Whenever C4SH rolls Doubles, spawn a Badass version of the Bone Totem with increased stats. New Bone Totem types are unlockable via upgrades.