Mad Ellie and the Vault of the Damned
En ondsindet, kosmisk entitet truer Kairos, og vanviddets iskolde vind hyler. Slå dig sammen med den ukuelige, ligefremme Ellie – en fantastisk mekaniker og Moxxis datter – på en mission, hvor I skal ødelægge en monolit fra det ydre rum og vove jer ind i den forbandede Vault of the Damned.
Klar dig igennem det frosne ødeland i The Whispering Glacier, et vidtstrakt, isklædt område fyldt med forvitrede skeletter af forliste skibe og dystre hemmeligheder. Du kommer til at se og dræbe ting, som almindelige dødelige aldrig skulle have været vidne til, men frygt ej, for den finurlige ejer, Mancubus Bloodtooth, vil være din ydmyge guide til alt det overjordiske.
Dette indhold anbefales til Vault Hunters på niveau 13 og opefter. Du skal gennemføre missionen "A Lot to Process" i Fadefields for at få adgang til The Whispering Glacier-regionen. Du kan også oprette en ny Vault Hunter, som starter direkte ved Mad Ellie and the Vault of the Damned-indholdet og er på niveau 13.
C4SH er en CasinoBot, som har fået en ny chance i livet. Da han vandt et kortspil med en masse på højkant, fik han fingrene i et magisk sæt kort, som giver ham både overnaturlige fordele og ulemper. Det ville være en forbandelse for de fleste. Men for en robot, som altid har kunnet udnytte solsystemets casinoer og kamppladser til sin egen fordel med sin statistiske viden, er det den første rigtigt uforudsigelige oplevelse, hvilket får ham til at føle sig som et menneske. Derfor tager han nu aldrig den sikre vej, satser altid på sig selv og tager så mange risici som muligt.
C4SH har en særlig evne til at gøre masser af skade og få mange eliminationer hurtigt efter hinanden, og han har altid en fordel på trods af alle odds. Hvis du føler dig heldig, kan du bruge Sleight of Hand til at vælge et kort med en tilfældig ødelæggelsesformular eller kaste lod med Cleromancy for at hidkalde en Bone Totem, hvis effekter afgøres af det resulterende terningkast. Når de farlige situationer kræver en sikker vinder, vil C4SH med glæde trække sine to revolvere og lade kuglerne regne ned med Cross-Fire.
Windfall: C4SH optjener Fortune-stakke, når han eliminerer en fjende, og han har en chance for at skifte til Windfall, hver gang han automatisk lader sit våben efter at have brugt al ammunitionen eller bruger en Action Skill. Windfall forbruger alle Fortune-stakke for at øge Skill Damage og Gun Damage, og det opgraderer hans Action Skills, mens Windfall er aktiv. Når Windfall er aktiv, fungerer Fortune Skills, som om C4SH havde det maksimale antal Fortune-stakke.
Cross-Fire (skill tree: Chaos Walking): C4SH gemmer sine våben væk og tager Dual Revolvers frem. Når han er udstyret med disse, affyrer han dem automatisk og uddeler Gun Damage til fjender i sit sigtekorn. Når Cross-Fire er aktiv, kan du bruge et snurreangreb, nærkamp med tilbageslag eller fastlåsning på specifikke modstandere.
Sleight of Hand (skill tree: Luck of the Draw): C4SH trækker et kort op på hver hånd. Når han trykker på sine respektive Action Skills igen, kaster han et kort mod det, han har i sit sigtekorn. Hvert kort har en tilfældig effekt og opfører sig forskelligt alt efter trækningen. Mens Windfall er aktivt, forstærkes kortenes effekt drastisk. Indledningsvis kan kortene være Fireballs eller Magic Missiles, og der kan låses op for forskellige tilfældige effekter via opgraderinger.
Cleromancy (skill tree: Roll the Bones): C4SH kaster sine Bone Dice. Dette spawner en Bone Totem ud fra det resulterende terningkast, som kæmper sammen med ham i et stykke tid eller indtil den ødelægges. Når C4SH slår to ens, spawner der en Badass-version af Bone Totem med bedre egenskaber. Der kan låses op for nye Bone Totem-typer via opgraderinger.