Bounty Star
Bounty Star er et over-the-shoulder-actionspil i tredjeperson, der kombinerer Mech-kampe og tilpasning med letvægtslandbrug og baseopbygning. Spilleren indtager rollen som en fortvivlet, men magtfuld krigsveteran – en dygtig fighter og erfaren Mech-pilot kaldet Clem. Clem forsøger at ryste fortidens skyldfølelse af sig som fuldgyldigt og legitimt medlem af Red Expanse, en post-post-apokalyptisk udgave af American Southwest.
Du styrer Desert Raptor MKII, en ekstraordinær Mech-kraft. En kampmaskine, der kan tilpasses efter alle kunstens regler og kan udstyres med et udvalg af offensive systemer, kraftige nærkampsvåben, dampdrevne hydrauliske belejringsvåben, eksklusive skydevåben og meget mere. Den kan også udstyres med forskellige forsvarssystemer; potente bovpropeller, dash-boostere (ikke skjolde) og meget andet.
Red Expanse er en rig landbrugs- og forretningsregion, der er plaget af voldelig kriminelle og farlige bæster. Regeringen, der har overlevet i denne post-post-apokalyptiske æra, udliciterer sikkerhedsopgaver til eksperter som Clem – dusørjægere, der frit kan jagte deres mål, uanset hvor i denne farlige verden de skjuler sig. Hun vil kæmpe sig gennem ethvert hjørne af regionen og tilintetgøre enhver fare efter eget initiativ.
Clem ankommer til en øde og nedslidt garage, der fungerer som hendes hjem og er en passende base for hendes operationer – sådan da. Opbyg vand- og strømforsyningen, dyrk afgrøder og lav mad, fremstil ammunition og brændstof, og opdræt dyr. Denne forfaldne ruin har et kæmpe potentiale, men skal ligesom Clem udvikles.