Boxville
Boxville is an adventure puzzle game about speechless cans living in the city of boxes and drawing doodles on cardboards to tell the stories.
Boxville is good for playing alone to dive into the atmosphere and challenge your brain with sophisticated logic puzzles and riddles, or playing with a friend or family to share unique audio-visual experiences and solve the puzzles together.
The core idea of the game is that it’s not just a game - but also an animated film that you can watch and play at the same time.
We designed Boxville’s gameplay with the purpose of taking away your anxiety and stress. You can explore and observe the world without rushing and pressure.
The game is full of environmental quests and logical puzzles that we have carefully picked from among hundreds of options.
Blue Can (our hero) lost his best friend because of that. He started his search but it is not so easy to move through the city after earthquakes. He has to find a way to move forward, return the friend back home and discover the real reason for all those earthquakes. There are many adventures, new friends and it’s not only friends that are waiting for him on the way.
He has to be curious, inventive, careful, and to help others, to reach his goal.
Hand-drawn graphics — all backgrounds and characters are carefully drawn by our artists.
Unique music track was created for every scene to accomplish the atmosphere of the game.
There are no words in the game — all characters communicate via cartoony speechbubbles.