Pack your angling gear, tread the paths of trolls, and tell your own tale in the vast and tranquil Norwegian countryside - steeped in local folklore.
The home of legends, this idyllic Scandinavian backdrop might not promise you an encounter with the Midgard Serpent, but it does offer 13 new fish species to try your skills against. And with the Brown Trout, Zander, and Atlantic Salmon all growing up to impressive sizes, you’re definitely in the right place for a great catch.
When you’re not listening to tales of Trolls and Stallo, the crystal streams and thick forests offer a perfect place to unwind. Set against the majestic backdrop of Norway’s unspoiled wilderness, anglers have the opportunity to explore beyond the beaten path of Trollsporet Nature Reserve and take on everything it has to offer – glorious mountains, the midnight sun, and the Northern Lights included!
This may sound like the perfect place for quiet contemplation and solitude, but don’t worry – Anglers won’t be alone against the elements. If you own Trollsporet Nature Reserve, you can extend a free welcome to any of your fishing buddies who’ve purchased the base game. You can also call on Trollsporet’s warden Astrid and shopkeeper Torbjørn, to help them feel right at home.
As ever, Call of the Wild: The Angler prides itself on being a live-service game that is developed in close collaboration with the community. So, join us out on Trollsporet Nature Reserve, and experience first-hand the beauty of the Norwegian outdoors.