C-Beams
Pilot your ship through a perilous black hole system in this Space Action RPG. Engage in advanced ship combat, haul rare elements, and upgrade your vessel to survive. Stunning visuals, a deep narrative, and a rewarding progression system await as you uncover the abyss' secrets.
C-Beams is a top-down space action RPG where you pilot your ship through a perilous black hole system. Navigate treacherous anomalies, engage in intense ship-to-ship combat, and upgrade your vessel to face ever-greater challenges.
As a new pilot with nothing to lose, you'll decide how to carve your legacy in this unforgiving frontier.
Pilot a variety of ships, each featuring highly realistic handling characteristics. Engage retro burns to decelerate rapidly, cut your engines to drift silently through space, and master maneuvering thrusters to evade enemy fire.
Tear enemy ships apart in chaotic close-range firefights using rapid-fire gatling turrets and recoilless cannons, or pick them off from a distance with guided missiles, railguns, and powerful C-Beams. Sub-system targeting allows you to disable engines, weapons, or radar for a tactical edge. The approach you take in combat is entirely up to you.
Asteroids can serve as cover from incoming fire or as strategic ambush points. Stealth upgrades open up opportunities for surprise attacks or avoiding unnecessary confrontations.
Destroyed ships drop valuable cargo and components. Disable a vessel, dock with it, and raid its cargo hold for even greater rewards.
Space-time anomalies offer both danger and opportunity—they can tear your ship apart, but with the right tools, they can also yield rare elements worth a fortune.