Chess Ultra Isle of Lewis Chess Set
They were discovered in 1831 on the Isle of Lewis in the Outer Hebrides, Scotland which is where their name is derived.
Experts estimate they were made in the 12th century, somewhere between 1150 and 1200, in Norway or Iceland.